Najbardziej popularne są w Rosji i

Podnośnik szyb
klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem przypominającym nieco vibram.
Są powszechnie stosowane w rowerach górskich i samochodach terenowych. Jest ich bardzo wiele odmian: od tzw. semi-slicków ? mających w miarę gładką powierzchnię czołową i duże klocki na brzegach, co jest rodzajem kompromisu między oporami toczenia i przyczepnością przy jeździe w terenie o zmiennym rodzaju podłoża, po opony błotno-piaskowe ? mające bardzo wydatne i dość rzadko rozmieszczone klocki, których zadaniem jest "wgryzanie się" w grząskie i mokre podłoże, i które charakteryzują się bardzo dużymi oporami toczenia na bardziej twardych podłożach.
W rowerach przy tym rodzaju opon często stosuje się inny bieżnik w oponie na koło przednie i tylne. Kolcowa opona rowerowa domowej produkcji. kolcowe ? opony z metalowymi kolcami, które służą do jazdy po śniegu i lodzie.
W rowerach górskich są one też dość często stosowane do zjazdu również w sezonie letnim.

Rowerzyści majsterkowicze robią je sami z odpowiednio dobranych blachowkrętów i starych lub specjalnie kupionych opon. deszczowe ? opony ze specjalnie dobranym wzorem bieżnika zapewniającym bardzo wydajne odprowadzanie wody spod koła i zabezpieczającym przed poślizgiem. błotno-śniegowe ? opony wykonane zazwyczaj z bardziej miękkich gatunków gumy, zaopatrzone w specjalnie wyprofilowany bieżnik zapewniający dobrą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym. nordyckie ? opony przystosowane do jazdy w bardzo zimnych warunkach (w Polsce używa się też nazwy opony lodowe).

Najbardziej popularne są w Rosji i państwach skandynawskich.

Opony lodowe są również powszechnie używane w Kanadzie, gdzie są to po prostu opony zimowe5, ze względu na to iż są przeznaczone do jazdy w temperaturach poniżej -10°C6, zwykle występujących zimą na większości obszaru Kanady.

W stosunku do opon zimowych bieżnik posiada budowę kierunkową oraz więcej lameli, które są gęściej umiejscowione. To pozwala na lepszą trakcję na lodzie i śniegu7. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Wykształcenie mechanika

Każdy mechanik posiada stosowne wykształcenie celowe.

Pozwala mu ono na przeprowadzanie napraw różnego rodzaju samochodów i innych pojazdów mechanicznych.

Natomiast stosowne doświadczenie może być przez niego zdobywane podczas różnych praktyk zawodowych.

W ich trakcie będzie on uczestniczył w naprawie samochodów oraz dokonywał zamówień części samochodowych.

Odbyte praktyki pozwolą mu w przyszłości na prowadzenie własnego warsztatu, w którym będzie mógł dokonywać napraw różnych pojazdów mechanicznych.
Będzie on posiadał uprawnienia polegające na sprawdzaniu stanu naprawionego przez samochodu i wykonaniu nim pierwszej jazdy po przeprowadzonej wcześniej naprawie.

Dobrze wykonywana praca pozwoli mu na zarabiane sporej sumy pieniędzy.

Budowa opony

Podnośnik szyb
Budowa opony Budowa opony: 1.
opasanie, 2.

osnowa, 3.

drut, 4. obręcz, 5.

bieżnik, 6.

opona, 7.
stopka. Elementy typowej opony samochodowej10: Bieżnik Bieżnik jest to część opony, która wchodzi w kontakt z nawierzchnią i odpowiada za jej przyczepność do nawierzchni.

W zależności od przeznaczenia opony, bieżnik może mieć różny kształt (tzw.

rzeźba bieżnika), głębokość i twardość. Osnowa Osnowa składa się z wielu warstw kordu, ułożonych pod różnymi kątami w zależności od rodzaju konstrukcji opony. Kord może być wykonany z poliamidu, poliestru, stali, wiskozy i włókna szklanego. Opasanie Jest to warstwa (lub częściej warstwy) kordu ułożona obwodowo, wykonana z możliwie jak najbardziej nierozciągliwego materiału. Jej zadaniem jest usztywnienie czoła opony i zapobiegnięcie jego deformacjom pod wpływem działających sił. Stopka Stopka (inaczej kołnierz) to część opony stykająca się z obręczą (inaczej zwaną też felgą). Biegnące obwodowo druty wzmacniające utrzymują oponę na feldze, natomiast odpowiednie ukształtowanie stopki zapewnia równe przyleganie opony do obręczy, a w oponach bezdętkowych także uszczelnienie. W niektórych konstrukcjach opon wzmocnienie to wykonuje się z kewlaru.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna
.

Widok do druku:

Podnośnik szyb