
Czyszczenie dywanów samochodowych
Dywany samochodowe stanowią bardzo ważny element wystroju każdego samochodu. Dzięki takim dywanom łatwiej jest utrzymać wnętrze samochodu w czystości i sprawić, że cały samochód wygląda na bardziej zadbany. Szybkie pranie dywanów może być dokonywane w warunkach domowych. Wówczas wystarczy dokładnie zmoczyć dywan samochodowy i wyczyścić go odpowiednimi środkami, żeby udało się usunąć z dywanu wszelkiego rodzaju zabrudzenia. Oczywiście takie mycie dywanów możliwe jest w okresie letnim, kiedy można zostawić dywan do wyschnięcia bez obaw o to, że zostanie on zalany lub będzie wysychał bardzo długo. Natomiast w okresie zimowym najlepiej jest oddawać dywan samochodowy do myjni, w której będzie on czyszczony razem z całym samochodem.
Nadwozie, głównie zaś karoseria
Nadwozie ? część składowa pojazdu, ustawiona na podwoziu lub służąca do montażu jego elementów. Nadwozie składa się ze struktury nośnej i karoserii (poszycia). Pod względem struktury nośnej pojazdy dzielimy na konstrukcje ramowe (nadwozie nieniosące) i samonośne (samoniosące; bezramowe). Istnieją też konstrukcje pośrednie ? nadwozie półniosące oraz samonośne z ramami częściowymi.
Nadwozie, głównie zaś karoseria, okrywa mechanizmy pojazdu, przedział pasażerski lub towarowy oraz spełnia funkcje estetyczne. W nadwoziach półniosących oraz samonośnych poszycie wraz z szybami może być włączone do przenoszenia obciążeń (poszycie pracujące). Nadwozia ciężarowe i specjalizowane mogą spełniać jedynie funkcje użytkowe.
Nadwozie pojazdów szynowych wraz z karoserią nazywane jest zwykle pudłem.
W budowie nadwozi stosuje się szyby ze szkła bezpiecznego ? hartowane lub warstwowe (klejone; laminowane).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie
hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy
Hamulec bębnowy (wł. hamulec dwuszczękowy wewnętrzny1) ? hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy, w którym hamowanie powstaje na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z powierzchnią umieszczonych wewnątrz bębna nieobracających się szczęk pokrytych okładziną cierną.
Ten typ hamulca jest stosowany w niektórych samochodach (zwłaszcza na tylnych osiach), motocyklach i rowerach. Wadą w stosunku do hamulców tarczowych jest ich większa podatność na przegrzewanie się (?brake fade?), co zmniejsza skuteczność hamowania.
Spis treści
1 Budowa
2 Zasada działania
3 Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki?
4 Przypisy
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy