myjnia samoobsługowa cena

V2 ? oznaczenie silnika widlastego

V2 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z dwóch cylindrów. Silnik tego typu stał się nieodłącznym symbolem marki motocykli Harley-Davidson.

Inne firmy (głównie japońskie) spopularyzowały ten typ silnika w motocyklach, które są tańsze i bardziej dopracowane pod względem technologicznym niż konstrukcje amerykańskie. W Polsce produkowano motocykle z silnikami tego typu: CWS M 55 1929 i Sokół 1000 M111 1936.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V2_(silnik)

Wszystkie osiem tłoków

V8 ? silnik widlasty o ośmiu cylindrach umieszczonych w dwóch rzędach w skrzyni korbowej, kąt rozwarcia między nimi wynosi najczęściej 90°, istnieją także konstrukcje o mniejszym rozwarciu.
Wszystkie osiem tłoków przekazuje siłę nacisku na wspólny wał korbowy1.
Niektóre z możliwych kolejności zapłonu dla czterosuwowego silnika V8 to 1-5-4-8-6-3-7-22, 1-5-4-2-6-3-7-8 (Ford), 1-3-7-2-6-5-4-8 (Ford), 1-8-4-3-6-5-7-2 (Chevrolet Small Block i Big Block), 1-8-7-2-6-5-4-3 (Chevrolet LS Engine). W najprostszej postaci są to dwie jednostki R4 dzielące wspólny wał korbowy. Rozwiązanie to dzieli jednak wady mniejszych silników R4 związane z wyważeniem jednostki - wraz ze wzrostem pojemności skokowej wzrastają drgania generowane w związku z siłami drugiego rzędu.

Z tego powodu od lat 20.

XX wieku stosuje się bardziej skomplikowane wały korbowe z wykorbieniami o dwóch płaszczyznach (z ang.
crossplane) wyposażone w przeciwciężary.
Dzięki temu motor V8 pracuje płynniej niż V6 będąc tańszym niż V12. Większość silników V8 stosowanych w sporcie samochodowym wykorzystuje jednak płaski wał korbowy (z ang.

flat-plane) co pozwala na szybsze przyspieszanie i efektywniejszą pracę układu wydechowego3. Amerykańskie silniki V8 były używane jako podstawowe jednostki napędowe tzw.

"muscle cars" (Chevrolet Chevelle, Dodge Charger), jednak z powodzeniem są wykorzystywane również w pojazdach użytkowych, np. typu pick-up. W Europie silniki V8 są stosowane przez producentów samochodów luksusowych i sportowych: m.in.

Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Jaguar, Mercedes-Benz, Porsche. Produkcja seryjna silników V8 w USA odbywa się od lat 40.

XX wieku do dzisiaj.

Większość zbudowana jest pod kątem 90°. Spotykane kąty rozwarcia Najczęściej spotykanym kątem pomiędzy rzędami cylindrów jest 90°.
Układ taki sprawia, że silnik cechuje się szeroką i niską budową oraz optymalną charakterystyką zapłonu i generowanych drgań.
Występują jednak także inne kąty rozwarcia.
W silniku Ford/Yamaha V8 zastosowanym w modelu Taurus SHO występuje kąt 60°.
Konstrukcja bazuje na jednostce Duratec V6.
Podobnie zbudowane silniki konstrukcji Yamahy stosowane są w samochodach Volvo od 2005 roku.

Dzięki węższej budowie mogą one zostać zamontowane poprzecznie do osi nadwozia.

Do płynnej i równej pracy wymagane było jednak zastosowanie m.in.
wałka wyrównoważającego4.
W 2010 roku General Motors zaprezentowało jednostkę Duramax o pojemności 4,5 l i kącie rozwarcia 72°. Silnik Rover Meteorite powstał na bazie jednostki stosowanej w czołgu Rover Meteor (ta z kolei bazowała na silniku lotniczym Merlin), odziedziczył po niej kąt 60°5.
Spotykano także kąt 45° ? wysokoprężna jednostka 567 stosowana do napędu lokomotyw, czy też w wyścigowym pojeździe Miller z napędem na cztery koła (1932)6. W 1922 roku Lancia wprowadziła silnik V8, w którym kąt rozwarcia cylindrów wynosił zaledwie 14°.
Był on krótszy od odpowiadającego mu pojemnością motoru R6, przy czym węższy od typowej jednostki V8. Dzięki zwartej budowie i rozrządzie typu OHC silniki te były lżejsze i mocniejsze od współczesnych im jednostek o podobnej pojemności7.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V8_(silnik)

Filtry do samochodu

myjnia samoobsługowa cena Filtry w samochodzie pełnią bardzo ważne funkcje. Umożliwiają one korzystanie z samochodu bez obaw o to, że do ważnych części składowych naszego auta przedostanie się jakiś drobny element, który sprawi, że zatkana część ulegnie awarii.

Regularne sprawdzanie czystości filtrów w każdym aucie powinno być normą, jednak najczęściej tak nie jest.

Zwykle kłopoty z autem dopiero stanowią sygnał o tym, że coś jest na rzeczy.
Zatkany filtr powietrza czy każdy inny potrafi skutecznie uniemożliwić sprawne działanie samochodu.

W niektórych przypadkach zanieczyszczony filtr może nawet doprowadzić do przedostania się zabrudzeń do oleju czy paliwa, a to może mieć dość groźne konsekwencje..