Obsługa garażu blaszanego

czytaj pełen artykułGaraż blaszany bardzo często stawiany jest na większych posesjach zwłaszcza bezpośrednio po wybudowaniu nowego domu.
Stanowi on bardzo dobre zabezpieczenie dla samochodu i sprawia, że samochód może być przechowywany na terenie posesji.
Dlatego bardzo często spotyka się osoby dokonujące zakupu garażu blaszanego.
Zwykle mogą one postawić taki garaż w wygodnym dla siebie miejscu przy pomocy wciąż pracującej u nich ekipy budowlanej. Taki garaż blaszany zwykle obsługiwany jest w tradycyjny sposób, a więc po prostu otwierany na zewnątrz i zamykany po wjeździe samochodem do garażu.

Bardzo ważne jest również, aby garaż blaszany został dobrze zabezpieczony przed jego porwaniem przez ewentualne wichury.

Nadwozie pojazdów szynowych

Nadwozie ? część składowa pojazdu, ustawiona na podwoziu lub służąca do montażu jego elementów.

Nadwozie składa się ze struktury nośnej i karoserii (poszycia).

Pod względem struktury nośnej pojazdy dzielimy na konstrukcje ramowe (nadwozie nieniosące) i samonośne (samoniosące; bezramowe).

Istnieją też konstrukcje pośrednie ? nadwozie półniosące oraz samonośne z ramami częściowymi. Nadwozie, głównie zaś karoseria, okrywa mechanizmy pojazdu, przedział pasażerski lub towarowy oraz spełnia funkcje estetyczne.

W nadwoziach półniosących oraz samonośnych poszycie wraz z szybami może być włączone do przenoszenia obciążeń (poszycie pracujące).

Nadwozia ciężarowe i specjalizowane mogą spełniać jedynie funkcje użytkowe. Nadwozie pojazdów szynowych wraz z karoserią nazywane jest zwykle pudłem. W budowie nadwozi stosuje się szyby ze szkła bezpiecznego ? hartowane lub warstwowe (klejone; laminowane).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie

Podstawowy układ hamulcowy

czytaj pełen artykuł
Hydrauliczny układ hamulcowy Podstawowy układ hamulcowy w samochodzie osobowym najczęściej działa na zasadzie prasy hydraulicznej.
Kierowca naciskając pedał hamulca tłoczy płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół. Tłoki w hamulcach kół przednich mają większą powierzchnię niż tłoki w tylnych hamulcach. Dzięki temu siła hamowania kół przednich jest większa niż tylnych.
Największą zaletą hydraulicznego układu hamulcowego jest to, że siła hamowania jest rozkładana równo na koło prawe i lewe, czego nie zapewniały stosowane wcześniej układy cięgieł.
Hamulec hydrauliczny jest najczęściej wspomagany układem zasilanym podciśnieniem z układu dolotowego silnika (w silnikach benzynowych) bądź z pompy podciśnienia (w silnikach diesla).

W przypadku zatrzymania się silnika wspomaganie przestaje działać.

Przy niedziałającym wspomaganiu w samochodzie osobowym kierowca najczęściej nadal jest w stanie hamować hamulcem podstawowym.

Wymaga to większej siły, ale jest możliwe. W układzie hydraulicznym stosuje się zwykle dwa obwody hamulcowe.
W razie awarii jednego z nich (np.
wskutek przerwania przewodu hamulcowego ) drugi ma umożliwić awaryjne wyhamowanie pojazdu.
Najczęściej jeden obwód hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym, a drugi pozostałymi dwoma kołami. Często w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych, gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu.

Widok do druku:

czytaj pełen artykuł