Rozwój ogrzewnictwa

nagrzewnica powietrzaOgrzewnictwo należy do jednej z tych dziedzin, w których ostatnio poczyniono olbrzymie postępy.
Naukowcy od wielu lat pracują nad stworzeniem takiej techniki ogrzewania pomieszczeń, która byłaby całkowicie nieszkodliwa dla środowiska.
Obecnie możemy zaopatrzyć się w kotły i piece, które w mniejszym stopniu niż niegdyś emitują do atmosfery zanieczyszczenia podczas spalania.
Oprócz wprowadzania na rynek tego typu produktów niezwykle ważne jest także to, aby uświadamiać osoby korzystające z ogrzewania, w jaki sposób korzystać z niego w ekologiczny sposób.

Na pewno w przyszłości zostaną odkryte metody ogrzewania, które będą niemalże całkowicie ekologiczne, gdyż już dziś bardzo blisko nam do tego ideału.

O grzejnikach nadmuchowychWady i zalety - grzejniki nadmuchowe

nagrzewnica powietrza
Grzejnik nadmuchowy jest połączeniem grzejnika konwektorowego z wentylatorem napędzanym energią elektryczną.

Źródłem energii cieplnej jest najczęściej prąd elektryczny (sporadycznie woda, zasadniczo stosowana w samochodach).

W ostatnich latach ciepło wytwarzane jest w nowoczesnych kominkach. Wady i zalety: szybkie nagrzewanie pomieszczeń (intensywne mieszanie powietrza), występowanie szybkiego ruchu powietrza, hałas generowany przez wentylator, trudność w stabilizacji temperatury (??), możliwość kierunkowego ogrzewania (skierowania strumienia powietrza), zimny nawiew (jako inne zastosowanie). małe wymiary, możliwość umieszczenia z dala od miejsca, które ma być ogrzewane wysokie koszty eksploatacji szybki spadek temperatury po zakończeniu eksploatacji Ogrzewanie podłogowe Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie#Centralne_ogrzewanie_.28CO.29

Warto wiedzieć - olej opałowy

Mazut, ciężki olej opałowy ? oleista ciecz będąca pozostałością po destylacji niskogatunkowej ropy naftowej w warunkach atmosferycznych (ciśnienie normalne), w temperaturze od 250 do 350 °C.
Składa się z węglowodorów wysokocząsteczkowych. gęstość: 890-960 kg/m? wartość opałowa: 41 500-45 000 kJ/kg (9900-10 700 kcal/kg) barwa: ciemnobrunatna do czarnej Zastosowanie: jako paliwo (z uwagi na niską cenę) do okrętowych wolnoobrotowych silników tłokowych, parowych kotłów okrętowych oraz do rozruchu energetycznych kotłów parowych jako paliwo do kotłów parowych w niektórych modelach parowozów jako paliwo do pieców przemysłowych (np.
przy produkcji gipsu) surowiec do destylacji próżniowej, w celu uzyskania smarów ciekłych (olejów smarnych) i smarów stałych (np.
wazeliny); pozostałością destylacji próżniowej jest asfalt ponaftowy1 surowiec do krakingu, w celu uzyskania olejów pędnych i benzyn. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazut.

Widok do druku:

nagrzewnica powietrza